Jak jsme se plavili po VLTAVĚ

autor: | 25. května 2016 | Nepřehlédněte

Vltavu máme v paži

Děkuji celé partě vodáků za pohodu, srandu, parádní týden na Vltavě. Děkuji p.uč. Savvovi za organizaci a zejména děkuji za obrovskou podporu p.Křížovi, p. Kaňovskému, obci Kravaře a firmě CS Kámen, bez nichž by vodácký kurz rozhodně neproběhl tak hladce! Děkuji za podporu osobní i finanční.

Zdeněk Šmída

Parádní týden na vodě

Uplynulý týden byl jedním z mých  nejlepších, které jsem od začátku roku prožil. Děkuji za spoustu zážitků a především nových zkušeností. Moc se mi to líbilo a už teď vím, že pokud budu mít jen trochu možnost jet znovu na vodu, bez přemýšlení to znovu udělám…

Vodák každým coulem Jakub Tounar

Vodák každým coulem Kuba Tounar

Z deníku vodačky

Náš vodácký kurz začal 16. května čtyřhodinovou cestou autem do Vyššího Brodu. Když jsme tam dojeli, vzali jsme si kánoe a odnesli je na Vltavu. Naše plavba po Vltavě první den končila ve městě Rožmberk nad Vltavou, kde jsme navštívili krásný, stejnojmenný hrad.

2. den jsme si uvařili snídani, sbalili věci a znovu vyráželi po Vltavě dál. Dopluli jsme do Branné, kde jsme se naštěstí ubytovali v chatkách – noci byly opravdu až mrazivé!

3. den jsme pluli kánoemi do úchvatného Českého Krumlova, zde jsme se šli všichni podívat na historické centrum a také na zámek. Nesměl chybět ani rozchod, při kterém jsme ochutnali výbornou zmrzlinu, mňamJ…

4. den se nám ani nechtělo odplouvat z tak krásného města. O kousek dál nás čekalo překvapení. Když jsme se blížili k nedalekému jezu, náš pan ředitel Zdeněk Šmída zastavil a řekl: „Tak, vodáci, tady je vodácká tradice, která zní, že každý vodák musí sjet tento jez pozadu.“ Všichni jsme to dali, ale jedna loďka se nám přetočila. Ale to vůbec nevadilo, bylo nádherné teplé počasí. Po cestě s mým zadákem Andreasem Savvou byla veliká zábava, zazpíval nám řecký hip-hop pod podmínkou, že mu zazpíváme také. Na konci dne nás čekala malebná vesnička Zlatá Koruna s klášterem.  A večer další překvapení – přijela nečekaná návštěva, byl to pan starosta, který se na nás přijel podívat. Také si zkusil pádlování. Nečekané bylo, když nám řekl, že v kánoi seděl i pádloval poprvé v životě.  Nechybělo ani večerní posezení u ohně s opékáním buřtů.

5. a poslední den našeho vodáckého kurzu jsme si ráno zabalili a vyrazili po vodě do Boršova, kde náš kurz končil. Bylo tam nádherně. Cestou domů nás pan ředitel vzal do restaurace na výborný oběd.

Letošní vodácký kurz byl super. Děkujeme panu Jaroslavu Křížovi a panu Oldřichovi Matějkovi za odvoz našich věcí, ale i nás, také moc děkujeme panu řediteli a panu učiteli Andreasovi Savvovi za perfektně zrealizovaný vodácký kurz.

Eliška Šimonová (9)

Couvání jezu před Krumlovem.

Když jsme dojeli do Vyššího Brodu, tak jsme sundali lodě z auta pana Matějky a vyjeli jsme na vodu. Jeli jsme do kempu v Rožmberku nad Vltavou. Rozložili jsme stany, rozdělali oheň, navečeřeli se a šlo se spát. Ráno jsme nemuseli vstávat brzo, protože jsme se od 11:15 dívali na hokej. Když hokej skončil, tak jsme se nalodili a vyrazili jsme do Branné. Tam jsme dojeli docela rychle, asi tak za dvě hodinky. To už jsme urazili cca 20 km. V Branné jsme spali v chatkách. Ráno jsme vyjeli do Českého Krumlova. Podle pana učitele je to 2. nejnavštěvovanější město České republiky. Když jsme se naobědvali, tak jsme šli do Krumlova navštívit architektonické památky. Pak jsme jeli do Zlaté Koruny, kde jsme se šli podívat na klášter. Poslední den jsme jeli asi nejdelší úsek.

Lukáš Prask (9)

V Českém Krumlově s panem Křížem.

Na vodě jsem se naučil kormidlovat a sjíždět jezy. Vodák se mi hodně líbil, hlavně že vydrželo počasí. Děkuji panu řediteli a panu učiteli Savvovi, že vodácký kurz uskutečnili a také řidičům – pánům Křížovi a Matějkovi, že se o nás celý týden starali.

Náš vodácký kurz začal 16. Května 3-4 hodinovou cestou autem do Vyššího Brodu. Když jsme tam dojeli, vzali jsme si kánoe a odnesli je na Vltavu, kde se konal rychlokurz jak je máme ovládat. Naše plavba po Vltavě první den skončila v Rožmberku nad Vltavou, kde jsme navštívili stejnojmenný hrad. Poté jsme vybalili stany. 2. den jsme si uvařili snídani, sbalili věci a znovu vyrazili po Vltavě dál. Dopluli jsme do kempu  Branná, kde jsme se naštěstí ubytovali v chatkách. Jen co jsme rozdělali oheň tak jsme hráli různé hry. 3. den jsme pluli do úchvatného Českého Krumlova, zde jsme se šli všichni podívat na historické centrum a také na zámek  a nádherné  náměstí. 4. den se nám ani nechtělo odplouvat z tak hezkého města. O kousek dál nás čekalo překvapení. Když jsme se blížili k nedalekému jezu, náš pan ředitel zastavil a řekl že musíme sjet jez pozadu, že to je tradice. Všichni jsme to dali, ale jedna loďka (TA NAŠE!!!!) se nám přetočila. Ale to vůbec nevadilo, bylo nádherné teplé počasí. Na konci dne nás čekala malebná vesnička Zlatá Koruna s klášterem.  Večer přijela nečekaná návštěva, byl to pan starosta, který se na nás přijel podívat. Nechybělo ani večerní posezení u ohně s opékáním buřtů. 5. Den  poslední den  kdy jsme jeli do Boršova kde na nás čekal pan Kříž  s panem Matějkou a jelo se domů.

Ondra Valíček (8)

Poslední ráno ve Zlaté Koruně.

První věc, která se mi líbila, bylo to, že jste mě vzali s sebou na vodácký kurz na Vltavu. Zpočátku bylo chladné počasí,ale mě a ostatním neodradilo. V podstatě to byla pánská jízda až na dvě děvčata, Klárku a Elišku. Sešla se moc dobrá parta, vzájemně jsme si pomáhali. Mě se líbilo, že jsme po večerech hráli různé hry. Pokud jsem se probudil dřív než ostatní, rozdělal jsem oheň, aby se ostatní po probuzení mohli ohřát a udělat si snídani. Všechna místa, kde jsme kempovali a měli možnost navštívit významné kulturní památky se mi moc líbila. Ze všech řek,které jsem měl možnost sjet,se mi zatím nejvíce líbila Vltava. Příští rok bych rád sjel řeku Ohři nebo řeku Moravu.